Skip to main content

به نام خدا

همانطور که مستحضرید یکی از مباحث جدید و بحث برانگیز حسابداری، در حال حاضر مقوله یادگیری و بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) است.

در حال حاضر برخی از شرکت‌های بورسی موظف به ارایه صورتهای مالی مطابق با این استانداردها هستند و در آینده ای نچندان دور تمامی شرکت‌های ایرانی باید صورتهای مالی خود را بر اساس این استانداردها تهیه و ارایه نمایند.

هرچند در حال حاضر برخی از استانداردهای حسابداری ایران کاملا منطبق بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی است و در چند سال اخیر سازمان حسابرسی برخی از استانداردها را در انطباق کامل با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تجدید نظر نموده است، اما بکارگیری این استانداردها مخصوصا در سال اول پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت‌های بسیار کمی در ایران اقدام به تهیه صورتهای مالی منطبق بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی نموده اند و با توجه به اهمیت یادگیری و ضرورت فراگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) و همچنین علاقه شخصی اینجانب به توسعه منابع آموزشی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)، تصمیم به راه اندازه صفحه ای تحت عنوان پرسش و پاسخ استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) نمودم، تا بتوانیم با اشتراک گذاشتن تجربیات و مطالب مسیر بکارگیری این استانداردها را هموارتر نماییم، در این راستا کوشش خواهیم نمود که از محضر اساتید بزرگوار ‌و سایر همکاران حرفه ای رشته و متخصصین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) استفاده نماییم تا مرجعی شویم‌ برای پرسش و پاسخ استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS) در ایران.

در این راستا از تمام همکاران و سروران عزیزم خواهشمندم با اشتراک گذاشتن تجربیات و مطالب مربوط به استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی ما را در این راستا یاری فرمایید.

شما سروران گرامی می توانید از طریق لینک زیر پرسشهای خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

طرح سوال در خصوص استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)

ارادتمند شما، مهدی محمودی