Skip to main content

حسابداری مدیریت، نیاز مدیران برای موفقیت:

امروزه اهمیت حسابداری مدیریت در موفقیت بنگاه و کسب و کار بر هیچکس پوشیده نیست.

در دنیای رقابتی امروز هر بنگاهی باید از استراتژی متمایزی و یا مدیریت هزینه در پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

برای من با ۱۵ سال سابقه کار حرفه ای در زمینه خدمات مالی و حسابداری هنوز جای سوال است که چرا در ایران و به طور خاص در شرکتهای ایرانی اهمیتی به حسابداری مدیریت داده نمی شود .

البته تا حدودی پاسخ به این سوال روشن است اما به طور کلی به نظر بنده تا زمانی که اقتصاد ما به معنای واقعی آزاد و رقابتی نباشد، شاید اهمیت چندانی به این رشته مهم از حسابداری داده نشود.

اما شرکتهای موفق همیشه چند گام جلوتر از دیگران هستند و با بکارگیری مفاهیم حسابداری مدیریت در تعیین استراتژِی شرکت خود، مسیر رقابت را با اطمینان و سرعت بیشتری از سایر رقبا می پیمایند.

حسابداری بهای تمام شده و یا حسابداری صنعتی که امروز به عنوان حسابداری مدیریت شناخته می شود تنها یک قسمت یا بخش از حسابداری مدیریت است و دنیای حسابداری مدیریت بسیار وسیع تر از حسابداری بهای تمام شده است.

یکی از مهمترین اهداف حسابداری مدیریت، کمک به مدیران ارشد جهت تعیین استراتژی بلند مدت شرکت و نحوه دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت است.

با علم به اینکه حسابداری مدیریت تاثیر بسزایی در موفقیت شرکتها و اقتصاد کشور دارد، دوره حسابداری مدیران به جهت آشنایی مدیران واحدهای تجاری با مفاهیم حسابداری و حسابداری مدیریت طراحی شده است که سرفصل دوره مزبور به شرح فایل پاورپوینت ذیل می باشد.

سرفصل دوره آموزشی حسابداری مدیریت، نیاز مدیران برای موفقیت:

حسابداری برای مدیران

باعث افتخار است که در این مسیر مهم در کنار شما باشم. برای آشنایی با اینجانب لطفا کلیک فرمایید.

دانشجویان گرامی ترم اول دانشگاه پیام نور
نمونه سوال امتحانی مربوط به درس حسابداری مدیریت جهت آشنایی شما با نحوه سوالات جهت دانلود در این قسمت قرار داده شده است.

نمونه سوالات حسابداری مدیریت