Skip to main content

مجتبی، مرتضی، امیر و … لیسانس حسابداری دارند و تنها محدودیت آنها معلولیت جسمی است و این محدودیت ممانعتی بزرگ برای ورود به بازار کار آنها شده است، با وجود مشقتهای بسیار زیاد، کمر همت بسته اند و لیسانس گرفته اند اما هیچکدام از آنها تاکنون به کار گرفته نشده اند، پای حرفهای شان که می نشینید درد دلهای زیادی دارند، از سختی رفت و آمد گرفته تا نبود امکانات و بی توجهی جامعه، هر چند به پایان دهه سوم زندگی شان نزدیک می شوند اما به دلیل بیکاری، هنوز ازدواج نکرده اند.
آنها دانشجویان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد هستند، ماموریت و هدف این موسسه، آموزش‌های رایگانِ فنی و حرفه ای به توانیابان است؛ با توجه به نبود امکان ادامه تحصیل معلولان جسمی ـ حرکتی در مراکز دانشگاهی، موسسه رعد نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس نمود و کارآموزان رعد (معلولان جسمی ـ حرکتی ) به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات موسسه استفاده می نمایند.
هر چند مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با فراهم نمودن امکانات آموزشی، معلولان جسمی- حرکتی را برای ورود به بازار کار به صورت رایگان آموزش می دهد اما ناگفته پیداست که بدون حمایت دولت، مجامع حرفه ای و بنگاه های اقتصادی، عملا امکان به کارگیری فارغ التحصیلان این موسسه در فضای کسب و کار وجود ندارد.
آنها بخشی از خانواده بزرگ حسابداری هستند که بدون توجه جامعه حرفه ای و افراد شاغل در حرفه ( اعم از اساتید بزرگوار، اعضای محترم جامعه حسابداران رسمی و سایر جوامع حرفه ای، شرکای محترم موسسات حسابداری و حسابرسی، اعضای محترم هیات مدیره بنگاه های اقتصادی و …) امکان حضور آنها در فضای کسب و کار وجود ندارد.
با علم به اینکه بکارگیری این عزیزان به جهت معلولیت هایی که دارند محدویت های خاص خود را دارد، اما اینجانب به عنوان یک عضو بسیار کوچک از خانواده بزرگ حسابداری ایران از شما سروران گرامی خواهشمندم در حد وسع و توانایی زمینه حضور این عزیزان در فضای کسب و کار کشور را فراهم نمایید.
جامعه خیرین کشور با تاسیس مجتمع آموزشی رعد برای نخستین بار در کشور زمینه آموزشی این عزیزان را فراهم آورده است و امروز نوبت جوامع حرفه ای است تا با فراهم آوردن امکان حضور این عزیزان در محیط کسب و کار، رسالت اجتماعی خود در قبال آنها را انجام دهد.
ارادتمند شما، مهدی محمودی
صمیمانه منتظر دریافت پیشنهادات شما سروران گرامی در این خصوص هستم. (۰۹۳۵۷۷۵۰۹۷۲)
جهت آشنایی بیشتر با خدمات مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد می توانید به سایت زیر مراجعه فرمایید:
http://raad-charity.org/
آدرس موسسه : تهران، شهرک غرب، فاز دو، هرمزان، پیروزان جنوبی، شماره ۷۴
شماره تماس موسسه رعد ۸۸۰۸۲۲۶۶