Skip to main content

امروزه با بزرگ تر شدن بازار سرمایه ، فرصت تامین مالی از این بازار نیز گسترش یافته است، تا ۲ سال قبل بسیاری از مردم عزیز ایران و همچنین شرکتهای فعال بخش خصوصی با مجموعه بازار سرمایه و روش های تامین مالی از این بازار آشنا نبودند و تنها مسیر تامین مالی را اخذ وام به طرق مختلف از سیستم بانکی می دانستند اما امروز فرصت های تامین مالی از بازار سرمایه نیز فراهم است که در دوره آموزشی انواع روش های تامین مالی از بازار سرمایه ، به بررسی این روش ها خواهم پرداخت.

ورود بخشی از سرمایه مردم به بازار سرمایه از اوایل سال ۱۳۹۸ منجر به بزرگتر شدن بازار تامین مالی از بورس گردید که به اختصار برخی از این موارد در ادامه بیان می گردد:

۱– افزایش عرضه شرکتها در بورس: آمار‌ها نشان می‌دهد حجم تامین مالی از طریق عرضه اولیه در ۹ ماه سال ۹۹ نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل ۸۳۳درصد افزایش یافته و از ۳۰ هزار میلیارد ریال به ۲۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.  

۲- افزایش انتشار اوراق بدهی : حجم کل اوراق بدهی منتشر شده در سال ۱۳۹۸ معادل ۱۰۰۰ هزار میلیارد بوده در حالیکه تا پایان آذر ماه سال ۹۹ حدود ۱۴۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی منتشر شده است،

 ۳- افزایش سرمایه شرکتها : آمارها نشان می دهد در ۹ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال شرکتها افزایش سرمایه از منابع مختلف داشته اند

۴- افزایش منابع در اختیار صندوق های سرمایه گذاری: افزایش ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازارسرمایه، نسبت به ابتدای سال بیش از ۱۹۶۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

چنانچه شما فعال اقتصادی هستید، شرکت داری می کنید، مدیر یا تصمیم گیرنده در یک مجموعه اقتصادی بخش خصوصی یا دولتی هستید، مشاور کسب و کار هستید یا دانشجوی رشته های مالی و علاقه مند به روش های تامین مالی، می توانید در این دوره آموزشی شرکت فرمایید.

دوره آموزشی مزبور که با درخواست موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران طراحی و برگزار خواهد شد یک دوره کاملا کاربردی است که سعی بر این است در پایان این دوره شما با انواع روش های تامین مالی از بورس آشنا شوید.

برای ثبت نام در دوره آموزشی مزبور لطفا از لینک پایین وارد سایت موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران شوید و نسبت به ثبت نام در دوره از لینک مربوط به دوره اقدام فرمایید.

موسسه آموزشی اتاق بازرگانی تهران

من مهدی محمودی با افتخار در خدمت شما هستم

با آرزوی سلامتی و موفقیت

2 دیدگاه برای “دوره آموزشی انواع روش های تامین مالی از بازار سرمایه”

  1. avatar

    نمیتونم سوالهامو پیدا کنم منتظر جوابتونم

    1. آواتار کاربر

      با سلام و احترام
      به سوال شما در صفحه مربوطه پاسخ داده خواهد شد