Skip to main content

HOW TO CREATE A FINANCIAL ROAD MAP FOR YOUR BUSINESS

یکی از مواردی که تهیه آن امروزه برای بسیاری از شرکتها ضروری به نظر می رسد، نقشه راه مالی (financial road map) است که یکی از وظایف مهم حسابداران یافتن پاسخی برای سوال، چگونه یک نقشه راه مالی برای بیزینس خود داشته باشیم، می باشد. 

سوال اصلی این است که چگونه می توان برای شرکت نقشه راه مالی داشت؟

۱. BEGIN WITH THE END IN MIND

اولین و مهمترین قدم تدوین چشم انداز بلند مدت شرکت است، هر شرکتی حداقل باید یک برنامه کوتاه مدت یک ساله، میان مدت ۵ ساله و بلند مدت ۱۰ ساله داشته باشد، به عبارتی اعضای هیات مدیره یک شرکت و ارکان تصمیم گیرنده شرکت باید بدانند برای ۱۰ سال آینده شرکت در صنعت مربوطه چه جایگاهی خواهد داشت و یک تصویر بسیار روشن و شفاف از آینده شرکت داشته باشند

۲. DEVELOP A STRATEGY

در حقیقت، موفقیت هر شرکتی نتیجه ی تصمیم های کوچک هوشمندانه ای است که در طول زمان و با پایداری و ثبات گرفته شده است ، برای رسیدن به موفقیت، شرکت باید مراحل رسیدن به اهداف خود را مرحله به مرحله تعیین نماید، پاسخ به این سوال بسیار حیاتی است؟

ما برای رسیدن به موفقیت به چه افرادی نیاز داریم تا چه کارهایی را و در چه زمانهایی انجام دهند؟

۳. FINANCIAL PLANNING

نقشه راه مالی شرکت به شما میگوید کجا قصد دارید بروید و صورت جریان وجوه نقد شرکت به شما می گوید که آیا با این دست فرمان به اهدافتان خواهد رسید یا خیر، یکی از مهمترین صورتهای مالی که باید توسط حسابداران حرفه ای به درستی و با دقت تهیه شود تا اطلاعات مربوط به جریانات نقدی را به مدیر مخابره کند، صورت جریانات نقدی است.

۴. EXPECT A FEW DETOURS

طبیعی است که هر سفری با مشکلاتی همراه است، بنابراین باید در تهیه نقشه راه مالی شرکت ریسکهای احتمالی را در نظر گرفت و برای مواجهه با آنها از قبل تمهیدات لازم را اندیشید.

۵. TRACK YOUR PROGRESS

مسیر پیشرفت خود را به صورت مداوم ارزیابی و در صورت لزوم اصلاح نمایید، تحت هر شرایطی نقشه راه داشتن بهتر از بی نقشه بودن است هرچند که ممکن است نقشه راه مالی شرکت مانند هر نقشه دیگری نیاز به اصلاح و بررسی مجدد داشته باشد. یادتان باشد بعد از هر رسیدن به قله موفقیت باید آن موفقیت را جشن گرفت و خود را برای رسیدن به قله بعدی مجهز نمایید.

اگر شما هم به دنبال پاسخی برای سوال، چگونه یک نقشه راه مالی برای بیزینس خود داشته باشیم، هستید، من مهدی محمودی با ۱۵ سال سابقه کار حرفه ای آماده عقد قرارداد جهت تهیه نقشه راه مالی برای کسب و کار شما می باشم.